XSM
0
betöltés...

Web & online marketing BLOG

Hasznos információk márkád online jelenlétéhez

Weboldal készítés, Online marketing, SEO javaslatok reális megvilágításban.

Mi is az a tartalommarketing?

A tartalommarketing fontos eleme, hogy nem értékesít, nem kimondottan vásárlásra ösztönöz, hanem informál bennünket.

 

Célok

 

Mindezzel az információs marketing technikával népszerűsíthetjük márkánkat, új felhasználókat vonzhatunk be ezáltal a webhely forgalmának növelését érhetjük el. A minősig és értékes (akár szórakoztató) tartalmakkal legyen szó szolgáltatásról, termék információkról visszatérő felhasználókat generálhatunk. A Google algoritmusa is előnyben részesíti azokat az oldalakat, amelyeken releváns információs tartalmak szerepelnek.

 

Szokások változása

 

Egyes felmérések szerint az értékes tartalmak többet bizonyos szinten többet érhetnek, mint a reklámok. A felhasználók szokásai is folyamatosan változik, mint minden más technológiai megoldás is. Némely esetben egy blog bejegyzés, ahol a kérdésemre választ és hasznos tanácsot kapok, többet érhet, mint egy videós tartalom. Annak ellenére, hogy bizonyos csatornák információ áramlása a videós tartalmakra fókuszál. Mindez így is van! De a minőségi tartalom egy átfogó online marketing stratégia része, csak jól kell tudnunk használni.

 

Hatékonyság 

 

A tartalommarketing abban az esetben lesz hatékony, ha más marketingstratégiai elemekkel kapcsoljuk össze. Egyik legfontosabb eleme a SEO – Keresőoptimalizálás. A minőségi tartalom és a keresőoptimalizálás elengedhetetlen páros ahhoz, hogy egy adott weboldal jó pozíciót érjen el a keresőkben. Egy tartalom megfogalmazására nézve fontos, hogy kulcsszavakra is legyen optimalizálva a tartalom. A Google robotok folyamatosan vissza-vissza térnek oldalunkat feltérképezni. Abban az esetben, ha releváns tartalmakkal folyamatosan bővül oldalunk tartalma és mindezt értékes tartalomnak tekinti, úgy a helyezésünk is változik a Google találati listán. Mindez lehet pozitív és negatív irányú is. Tehát a legjobb minőségű és mennyiségű tartalmat érdemes közzétenni a weboldalon. A tartalom legyen kreatív, témába vágó, hiszen a felhasználók (olvasók) szeretnek olyan oldalakon tájékozódni, amely releváns a témával kapcsolatban.

 

Tartalommarketing és a Social Media  

 

Szöveges tartalmaink fellendítése a közösségi média platformjai a legideálisabb lehetőségek közé tartoznak! Érdemes odafigyelni a minőségre annak igényes megfogalmazására. Követőtáborunk növekedésének elérését, határozottan befolyásolja a minőségi szöveges tartalom.

 

Fizetett hirdetések 

 

A tartalommarketing nagy hatással bír a költséghatékony és eredményes fizetett hirdetésekre is. Nézzük például a Google ADS hirdetéseket, ahol a tartalom az egyik minőségi mutató. Itt is érdemes a jól átgondolt és célközönségre optimalizált tartalmat készíteni, mert hirdetésünk pozíciója is függhet mindezektől annak ellenére, hogy hirdetésünkre vagy kampányunkra kattintásonként mekkora összeget állítottunk be. Egy jól kidolgozott online marketing stratégia és tartalommarketing összehatójaként sikeres előrelépést lehet tenni.

Megfelelően átgondolt marketinggel és persze hozzáértő szakemberrel idővel a weboldal pozíciója és a közösségi platformokon való követőtábor növekedését tudjuk elérni.

 

Köszönöm megtisztelő figyelmed:
Szerző: Sándor István – Frontend developer